12 ian. 2011

Deja Vu

Luat ca în dicționar, déjà vu este defapt acțiunea deja făcută, imaginea deja văzută. Este acel sentiment ca ‘s-a mai întâmplat’. Aud multa lume câteodată spunând ca trăiesc un déjà vu. Este un fenomen ciudat și greu de deslușit. Treceam o data pe strada și pe lângă mine a trecut un câine ce alerga spre o banca din spatele parcului și, deodată, am simțit ca același câine a mai trecut acum mult timp, în aceeași direcție, ocolindu-ma. De asemenea, eram acasă și îmi făceam rezumatul la o carte anonima, groasa ca doar sunt la Uman și puteam sa jur ca am trăit asta și în urma cu câteva zile. Este acest fenomen o proba ca viata a devenit monotona? Facem aproape aceleași acțiuni în fiecare zi, întâlnim fetele de mult cunoscute, învățam ceva vechi, ne plictisim la fel cum o facem în fiecare zi. Este o problema pe care eu mi-o pun des. Oare sunt atât de plictisitoare încât am sentimentul ca ma repet?Ce crede-ți voi ca înseamnă defapt un déjà vu?Ne imaginam acțiuni pe care apoi le trăim crezând ca le-am mai trăit înainte și spunem ca este déjà vu?

Un comentariu:

  1. Eu nu cred că un "déjà vu" reprezintă faptul că viaţa devine plictisitoare. Chiar mă gandeam când am vazut titlul articolului, cam ce idee vei expune. Bineînţeles, sunt extrem de multe teorii. Fiecare om alege să descrie senzaţia, apoi să o explice, să o justifice prin cea mai apropiată idee. Aveam aceeaşi discuţie cu profesorul meu de istorie şi la un moment dat i-am zis că eu nu cred că spiritul omului doarme. Eu cred că în momentul somnului, spiritul explorează oarecum viitorul şi ne pregăteşte fără să ne dăm seama atât pe plan fizic, cât şi psihic. Oricum, dacă ar fi să-ţi detaliez teoria mea, ar trebui să dau referinţe peste referinţe, iar marea majoritate îşi au rădăcinile în istorie şi paranormal. Acum, eu nu ştiu dacă tu crezi sau nu, dar şi ramura paranormalului are o bază destuuul de solidă.
    O zi simpatică!

    RăspundețiȘtergere