3 ian. 2011

Contractul Vietii

Un subiect controversat de presupun, doar eu,este acela de monotonie a vieții. Ne naștem, trăim și murim. Daca stai sa te gândești, viata nu este corecta din multe puncte de vedere. In timpul vieții ne scremem pur și simplu sa facem ceva, sa ne construim un viitor care oricum ne rezerva propriile surprize. De unde știm ca mâine nu vom muri? De unde știm ca viata n-o sa ia o întorsătura negativa? Nu știm. Totuși, am învățat sa nu subestimez niciodată ce va urma sa se întâmple, sa ma aștept la neprevazut. Nu-I vorba ca-mi las ‘sufletul în mâinile Domnului’ pentru ca, acum sa fim serioși, Dumnezeu este o entitate incerta. De ce as crede în cineva care spune, defapt nu spune El ci ‘mesagerii’ săi, ca omorul este un păcat în orice situație însa, atunci când El este cel ce-l săvârșește, totul este ok.

In alta ordine de idei, acest contract al vieții de care tot vreau sa încep sa vorbesc este defapt cercul vieții însăși și se bazează pe o regula foarte importanta: trebuie sa dai ceva în schimbul a ceea se-ți dorești. Niciodată nu o sa întâlnești pe cineva care are tot ce și-a dorit, este fericit, are o familie frumoasa și este sănătos. Niciodată nu se va întâmpla deoarece am trece deja la un alt nivel; la perfecțiune. Tot aceasta entitate suprema interzice atingerea perfecțiunii. Contractul vieții este semnat de când ne naștem, nu, defapt ne naștem cu el, este all inclusive dacă o luam pe glumite. Nu vreau sa ma smiorcăi cum ca nu-mi place viata, ca n-am ajuns la faza emoționala de depresie, încă. Vreau doar sa explic acest termen de contract făcut de la începuturi și pana trecem în neființă. Contractele folosite în ficțiuni precum cel cu diavolul din Faust sau cine știe ce alte idei au mai apărut subliniază unele trăsături ale vieții umane. Nu a-ți avut niciodată, măcar pentru o secunda, senzația ca va străduiți degeaba? Într-un final orice dobândim și creem pe timpul în care încă respiram și mergem vor dispărea. Si totuși, amprenta fiecăruia dintre noi este importanta. Am fost acolo, m-am născut, am trăit, am creat și în cele din urma am murit. Acesta este contractul vieții. A da pentru a ți se da iar aceasta regula este greu de îndeplinit pentru mulți dintre noi deoarece ne dam viata de acum pentru viata de apoi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu